Friday, October 11, 2013

Rehatkan Minda - Lepas Kerja Di Tapak Bina

Assalammualaikum

Semoga semuanya sihat-sihat belaka ...

Malam ni malam sabtu ...tadi tak kerja ..jumaat dan sabtu - memang cuti...untuk rihatkan minda dengan hal-hal di tapak ...memikirkan hazardnya yang macam-macam ..dan hal-hal lain yang meletihkan badan dan minda jadi biasanya aku rihatkan minda dan badan di satu tempat yang bagus  ..sambil belajar ..

Satu tempat yang baik aku cadangkan kalau ke Terengganu ..Di mana tu ?

Masjid Rusila  di Marang  ...kalu dari Kuantan ..sebelah kiri  ..kanannya pantainya yang cantik ..pandang ke laut biru ..nampak pulau  yang cantik jugak..sekitar Masjid hari jumaat tu woooo ..banyak kedai ..ya macam pasar minggu..macam-macam ada..Chalet pun banyak sepanjang jalan ..

Sapa bawak h/phone - sudah tentu ambil gambar !!!!Tak caya datanglah kat sini....

Kalau nak jalan-jalan ke Tengganu ...boleh sewa chalet kat sini ..dan antara pukul 9 pagi - 10 pagi ( Hari Jumaat )  ..biasanya ceramah dari Ustaz Tuan Guru Hj Hadi...

Ramai tak ? Wooooo..ramai ..kalu lambat sampai ..susahlah sikit nak parking kereta ..boleh tapi jauh sikit....

Ya. Aku akui ..kadang-kadang tu memikirkan sangat soal kerja ..24 jam bagus tak ?
Rasanya tak elok ..elok minda kita direhatkan dengan dengar nasihat dan 'reminder ' terutamanya  nasihat dari tok-tok guru ..sebab alim ulamak adalah pewaris nabi..




U-Tube ni kalu ikut tajuk nya Pulau Kapas ..memang nampak dari Masjid Rusila..Cantik tak ? Nak tau coba tengok....

Mari kita dengar salah satu kuliah Tuan Guru Hj Hadi



Tempat ni rasanya Di Masjid Rusila ...

Nasihat yang kita dengar kat sini tentunya berfaedah buat panduan masa kerja kat mana-mana ...tapak bina , kilang , rumah ..dan sebaginya kerana akhirnya kita hanya usaha ..berdoa dan bertawakal semoga tiada kemalangan di mana-mana saja.

Rasanya ..cukup di sini ..aku nak sambung pusing-pusing sekitar Kuala Terangganu ..biasanya lepas tu ..rehat kejap di kedai mamak berhampiran Water Front K.Tengganu ..sambil nikmati secawan susu kambing (HiGoat) di tepi kuala sungainya yang cantik dan bergermelapan waktu malam..datanglah ke Tengganu ..Isha Allah tak rugi...selamat malam..

Wassalam

Mohamed Bin Kasmon
Cyber Cafe - Depan Hotel Sri Malaysia !
Kuala Terangganu


Nak tau - Lokasi Masjid Rusila sila klik link di bawah....

No comments:

Post a Comment